perjantaina, tammikuuta 06, 2006

 

Hyvää loppiaista

Kiitos kommenteista!
Minun mielestäni sukkia voi edelleenkin kutoa. Sanat ovat vain sanoja. Pääasia että tulemme ymmärretyiksi. Murrealueet ovat asia erikseen ja muutenkin vähän kuuma peruna puitavaksi. Olen ollut vieressä todistamassa, kun kinastelevat sanasepot soittivat Suomen kielitoimistoon varmistaakseen juuri sen oikeaoppisen sanonnan. Onneksi kieli kehittyy eikä aina ole vaan yhtä ja ainoaa totuutta.

Minulla on paljon oppimista sanoissa ja tässä "ihanassa" tietotekniikassa. Opin vielä antamaan erillisiä kommentteja teillekin.

MODAn Tyylikoulun jakun pituudesta on käyty keskustelua. Voisiko joku kertoa mistä kommentissa kerrottu keskustelufoorumi löytyy?

Liittyen vielä tyylikouluun:
Suosittelen A-vartaloisen lyhyen jakun pituuden ulottuvan juuri pepun leveimmän kohdan yläpuolelle tai alapuolelle. Jos jakku loppuu juuri leveimpään kohtaan se yleensä leventää kokonaiskuvaa. Tyylikoulun jakun malli on supernaisellinen ja siihen sopii lyhyempi pituus.
Joku toinen jakkumalli, joka ulottuu pepun alle on myös hyvä pituus.

Me naiset olemme eri pituisia. Sekin vaikuttaa jakun pituuden valinnassa. Jos lyhyempi valitsee pitkän jakun on yleisvaikutelma yleensä raskas.

Olkaa kuitenkin huoleti. Vaatekaappinne ei mene uusiksi näiden ohjeiden takia.
Pukeutuminen ei ole näin yksinkertainen asia. Myös siinä kaikki vaikuttaa kaikkeen. Lopullisen valinnan teette Te, minä yritän auttaa valinnassanne.

Olen muuten elämäni ensimmäistä kertaa aikeissa kutoa kangaspuilla.
Kunhan ensin puut saadaan siskoni kanssa kasaan.

Odotan jännityksellä "puikkarointia"!?, tai "sukkulointia"?.

Comments:
Jakusta on keskusteltu, siis kommetoitu, Novitaklubin jäsen nettisivustolla, siis Neulomossa.
 
Wau...Tuota tyylikoulua..minä olisin varmaan kammottavin "oppilas" joka siellä on koskaan ollut. Seikka on nimittäin se, että minä olen pituuden puolesta välillä 155-160 cm. Aina on hameen helmassa (neulottuja hameita ei oikein ole kun en ole kerinnyt tekemään itse) tai housujen lahkeissa 5 cm tai enemmän liikaa. Se surettaa. Vartalotyyppiäni en niin tiedä...ehkä joku muu tietää sen paremmin kuin minä. Mutta pienellä muokkauksella vaatteet saa yleensä istumaan ihan hyvin. Tarkoitan pituuden puolesta. Enkä minä itsekään oikein tykkää niistä pitkän linjan jakuista, olenhan itse lyhyt.
 
Lähetä kommentti



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?